середа, 25 жовтня 2017 р.

Методи дистанційного навчання

Доброго дня, шановні слухачі курсу "Змішане навчання"!

    Нещодавно ми колективно провели мозковий штурм на тему "Методи дистанційного навчання". В результаті було зібрано багато цікавих та корисних ідей, які я вирішила зібрати в хмару ключових слів, щоб виокремити головні поняття, які ми вважаємо за визначні для дистанційного навчання:

    Як можемо побачити з хмари, більшість із нас стверджує, що основоположним для дистанційної діяльності є поняття "навчання", далі можна виокремити поняття "використання", "створення", "коментування", "інтелект" та "штучний"
Для себе я розумію ці поняття наступним чином:
  1. Слухач дистанційного курсу повинен навчатися використовувати знання, які він отримує, тому потрібно підкріплювати курси значною частиною практики.
  2. Слухач дистанційного курсу повинен вміти створювати (генерувати) нові знання, на основі інформації, яку він отримує в курсі.
  3. Слухач дистанційного курсу оперує не тільки знаннями, а й вміннями працювати спільно з іншими слухачами, приймає участь в обговоренні, коментує відповіді на завдання та діяльність своїх колег.
  4. Слухач дистанційного курсу використовує у своїй діяльності інтелектуальні надбання, які пропонує мережа Інтернет.
  5. Слухач дистанційного курсу може оперувати штучними технологіями для розширення області знань та набуття додаткових вмінь.


У своїй діяльності я використовую наступні методи:
  • включення в діяльність інших дистанційних курсів;
  • використання блогу;
  • електронна пошта;
  • форуми;
  • відеоконференції.

Мені подобаються наступні форми занять:
  • дистанційні уроки; 
  • конференції; 
  • семінари; 
  • ділові ігри; 
  • лабораторні роботи.

    Планую проводити їх за допомогою засобів відеокомунікацій і інших можливостей мережі Інтернет і використовувати форуми. Вважаю, що студент, який постійно виконує практичні завдання, здобуває стійкі навички автоматизації. Теоретичні знання засвоюються без додаткових зусиль, оскільки підкріплені якісними завданнями. Особливо, якщо підкруплювати постійне засвоєння відеороликами з подачею методичних матеріалів. 
   Сподіваюся, що в майбутньому використання технологій дистанційного навчання дозволить створити єдине гіпермедія віртуальние освітнє середовище (гіпермедіа – модель, що передбачає використання нових інформаційних технологій при домінуючій ролі комп'ютерних телекомунікацій: відеороликів при одночасному широкому використанні різних хмарних сервісів, систем знань і штучного інтелекту. Віртуальність - коли можна  легко послухати лекцію, виконати лабораторну на віртуальному стенді, знайти засоби для проектування, виконання розрахунків, моделювання спроектованого пристрою)
Серед поданих в чаті методів вважаю цікавими наступні методи:
  1. VR-вебінар (було б добре, коли можна не тільки переписуватися з іншими слухачам та бачити на екрані завдяки камері, а навіть доторкнутися до них)
  2. Навчальна гра онлайн
  3. Спільна робота над інтелект-картою
  4. Квест із завдань
  5. Інтелектуальні онлайн-ігри
  6. Хмари ключових слів
  7. Анімовані лекції
  8. Викладач – штучний інтелект
  9. Групова інфографіка
  10. Використання онлайн маніпуляторів
  11. Використання STEM-буків (чесно, не знаю цю технологію, але думаю, що це мабуть ефективно, почитаю ще про це)
  12. Ведення блогу і коментування його записів
  13. Колективне програмування групи роботів для демонстрації подій
  14. Розробка анімації результатів розрахунку
  15. Власний вибір форми навчання
  16. Створення портфоліо студента
  17. Розробка віртуальних моделей


4 коментарі:

  1. На мою думку, Ви дуже гарно впоралися з роллю "експерта" у рамках мозкового штурму

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дуже дякую, на мою думку у нас на цьому курсі є багато чудових експертів, з яких потрібно брати приклад, Ви в тому числі!

      Видалити
  2. Ірино, Ви дуже лаконічно і при цьому грунтовно виклали інформцію і аналіз результатів спільної роботи. Але мені здається, що залежно від напрямку дисципліни трохи змінюються і методи, які застосовуються у навчанні.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Звичайно це так. Саме тому я і пишу, що використовую щось у своїй діяльності, адже можу тільки з власного досвіду виносити якісь судження.

      Видалити

Лицензия Creative Commons
Произведение «Системний аналіз складних систем управління» созданное автором по имени Ірина Юстик, публикуется на условиях лицензии Creative Commons «Attribution-ShareAlike» («Атрибуция — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.