Для формування звісту за напрямком курування розглянемо цикл роботи куратора змісту. У теоретичних відомостях до вдання сказано, що він складається з визначення мети курування, пошуку і обробки інформації, аналізу інформації і поширення.
Моєю темою курування для курсу "Куратор змісту-2016" є "Системний аналіз складних систем управління".
Тематика мого напряму: я обрала таку тему, оскільки викладаю в університеті відповідну дисципліну і хотіла здійснити підбірку інформації для свої студентів, щоб рекомендувати її для вивчення, підтримувати зворотній зв'язок із студентами. Перший досвід показав, що тематику потрібно було розширити, що я і намагалася здійснити.
Завершуючи навчальний курс я зрозуміла, що тему я б навіть змінила, оскільки я дізналася багато цікавих речей, познайомилася з хорошими сервісами для роботи і тепер бачу, що можна використати отримані знання для свого дослідження.
Повертаючись до аналізу обраного напрямку, можу впевнено сказати, що мережа дає багато цікавих результатів по темі, якими варто поділитися із студентами. Правильний підбір інформації, знання англійської мови - те, що забезпечить опанування дисципліни і надасть змогу до практичної реалізації вивченого матеріалу та розуміння ключових аспектів напрямку курування.
Пошук і обробка інформації: для цього ми в курсі використовували велику кількість різноманітних сервісів, наукометричних баз, вчилися правильно шукати інформацію за допомогою пошукових систем і спеціалізованих сервісів.
Визначення сенсу: курування з моєї тематики допоможе мені як викладачеві фільтрувати інформацію по темі з мережі, забезпечить правильний підбір навчальних матеріалів; допоможе студентам краще опанувати дисципліну; та створить окрему тематичну користувацьку мережу, зацікавлену в досліджені тематики курування.
Розповсюдження: сервіси Twitter, Facebook, Google+, Blogger та ВКонтакте.
Чому саме ВКонтакте - більшість студентів та мої знайомих активно використовує цю соц. мережу, тому планую шукати шляхи до курування змісту також і тут.
Погоджуюся з рекомендаціями тьюторів про цілі куратора для ефективного курування:
- особистісні цілі (саморозвиток та самонавчання);
- соціальні цілі (збільшення кількості контактів за інтересами);
- професійні цілі (проведення дослідження, привертання уваги до проблеми теми курування).
Стратегія і тактика курування по темі
1. Інструменти для курування змісту: спеціалізовані сервіси я не використовувала, але познайомилася детальніше з роботою Twitter та Facebook. Основним сервісом був Blogger.
2. Аналіз і зберігання інформації: Evernote, Diigo, Netvibes, Symbaloo, Scop.it, Paper.li.
3. Пошук інформації: Google, Google Scholar, наукометричні бази, спеціалізовані журнали, віртуальні бібліотеки (Наприклад, та яка була представлена в курсі - НБУ ім. В.І. Вернадського).
4. Перевірка інформації на достовірність, індекс цитування та імпакт фактор - для розповсюдження якісних і актуальних, достостовірних матеріалів по темі.
5. Створення карти розуму навчального середовища по темі: Google MindMup.
6. Аналіз роботи куратора в середрвищі Klout.
Майбутні цілі:
1. Аналізувати інформацію на цікавий вмість і корисність.
2. Перевірка інформації на надійність.
Порядок роботи куратора
1. Визначити нішу, конкретну тему, бажано не дуже широку: "Системний аналіз складних систем управління" (у моєму випадку я частково навіть розширила тему, тому що ця була занадто вузькою).
2. Вибрати джерела інформації: Blogger, Twitter, Facebook, Google+, Google Search, Google scholar, тематичні журнали та бібліотеки.
3. Налаштування інструментів пошуку та стеження: Symbaloo, Scoop.it, Paper.li, та налаштування середовищ, згаданих в пункті 2: Google сповіщення і т.д.
4. Створити персональну мережу: у соц. мережах накшталт Twittes, Facebook знайдено експертів, Також в цьому дуже допоміг Google Schlar та Klout.
5. Агрегація всіх каналів в один потік: Netvibes.
6. Створити фільтри для вхідних каналів і зберегти максимальний контроль, щоб виключити спам, підроблені статті та матеріали низької якості змісту: для виконання цього пункту було проагалізовано вселику кількість антиплагіаторів, вивчено алгоритм перевірки інформації на достовірність.
7. Вибрати матеріали для публікації: критерії вибору - достовірність, цікавість, практичний зміст, актуальність, зрозумілість.
8. Перевірити джерело кожної статті і автора: виконується з моменту знайомства з методами та сервісами перевірки достовірності інформації.
9. Редагувати матеріали, додати введення при необхідності, короткий виклад основ змісту, огляд на наявність помилок, коментарі: коли працюю з власним блогом виконую, а от з публікаціями матеріалів в Twitter, Facebook і ВКонтакте не працювала в такому контексті (зраділа, коли побачила цей пункт, бо сама я чомусь до цього не дійшла), оскільки зазвичай роблю репости, а не додаю переосмислену інформацію з посиланнями на джерела.
10. Надавати більше контексту. Для забезпечення контексту в назві додати набір ключових слів, які прямо вказують на тему контексту: виконую, але коли надавала посилання на свій блог, зрозуміла тільки з 5-го заняття на курсі, що можна посилання генерувати на кожну конкретну публікацію (хоча і знала про це) - знання і розуміння все-таки речі неідентичні.
11. Додати власний погляд, думку. Здатність додати свою "точку зору" до будь-якої інформації має високу цінність: виконую це у своєму блозі.
12. Використовувати назву, яка забезпечить безпосередній контекст: назва блогу не збігається фактично з матеріалами, оскільки я вибрала для блогу назву дисципліни, яку читаю, а пошук інформації по ній потрібно було здійснювати, враховуючи структуру дисципліни. Надалі зверну на це увагу.
13. Забезпечити посилання на джерела, авторів у міру можливості. Це дасть змогу покращити і повагу з боку читачів: виконується.
14. Послідовність обраних новин, щоб забезпечити зручну подачу інформації для ваших читачів: виконується.
15. Організувати класифікацію та архівування новинної стрічки шляхом присвоєння конкретних категорій або тегів: виконується, правда тег тільки один, оскільки в блозі висвітлена поки тільки інформація роботи в курсі. В подальшій роботі це зміниться.
16. Періодично оновлювати контент: у мене виникли певні труднощі з оновленням контенту (з особистих причин), які зараз усунені, але періодичність не зберігається. Зверну на це увагу.
17. Розповідати про вашу місію, партнерів, спонсорів і надавати особисту анкету користувачам: виконується.
18. Поширення і синдикація по відповідних каналах, в тому числі соціальні мережі, вашого блогу: поки не робила цього, оскільки планую трішки ще над блогом попрацювати.
19. Зворотній зв'язок. Звернути увагу на відгуки та пропозиції, що надходять від ваших передплатників, читачів, послідовників: зворотній зв'язок забезпечено, готова до пропозицій.
20. Контролювати і відслідковувати відвідувачів, переваги, час відвідування, посилання ваших читачів. Аналізувати дані і виявляти тенденції. Покращувати курирування. Зверну на це увагу, буду намагатися усувати недоліки.
21. Удосконалювати і покращувати. Тримайте уточнення і вдосконалення всіх цих завдань, починаючи з оновленням джерел новин час від часу до поновлення і перегляду користувачем зворотних зв'язків і відповідей. Намагаюся виконувати.
Немає коментарів:
Дописати коментар