Достовірність інформації - надзвичайно важливе та актуальне питання для сучасного користувача мережі. Сьогодні на просторах інтернету можна зустріти велику кількість джерел, які пропагандують недостовіру та шахрайську інформацію. Тому вміти аналізувати та перевіряти інформацію є важливим моментом роботи не тільки куратора змісту, а й будь-якої людини, яка використовує у своїй діяльності ІКТ.
Для аналізу графічного контенту я скористалася інформацією з однієї хорошої публікації "13 онлайн-инструментов для проверки подлинности фотоконтента" [http://oblako-media.ru/novosti/13-onlayn-instrumentov-dlya-proverki-podlinnosti-fotokontenta/]
Для аналізу графічного контенту я скористалася інформацією з однієї хорошої публікації "13 онлайн-инструментов для проверки подлинности фотоконтента" [http://oblako-media.ru/novosti/13-onlayn-instrumentov-dlya-proverki-podlinnosti-fotokontenta/]
У статті розповідається, що існуючі онлайн-інструменти забезпечують перевірку достовірності фотографії, передбачають детальний аналіз даних і навіть інформації про власника фото.
Я вирішила перевірити роботу наступних сервісів зі статті:
Я вирішила перевірити роботу наступних сервісів зі статті:
Findexif.com - безкоштовний сервіс, який визначає EXIF-дані (дата створення фото, пристрій, параметри фото і навіть місце зйомки для певних зображень). Сервіс передбачає роботу з url посиланням зображення.
Foto Forensics - сервіс, котрий аналізує фото на області змін, які можуть виконуватися при редагуванні зображення та визначає також EXIF-дані. При цьому ми можемо завантажувати для аналізу фото з ПК.
Foto Forensics - сервіс, котрий аналізує фото на області змін, які можуть виконуватися при редагуванні зображення та визначає також EXIF-дані. При цьому ми можемо завантажувати для аналізу фото з ПК.
Google Search by Image - зворотний пошук зображень для знаходження оригінального джерела і місць, де воно публікується.
Також для аналізу фото я буду виконувати наступний алгоритм перевірки:
1. Встановимо автора чи першоджерело зображення.
Також для аналізу фото я буду виконувати наступний алгоритм перевірки:
1. Встановимо автора чи першоджерело зображення.
2. Перевіримо користувача мережі, який поширює інформацію. Скористаємось сервісом Pipl.com для пошуку «інтернет-сліду» користувача для його ідентифікації.
3. Потім підтвердимо місце, дату і приблизний час створення фото.
Для аналізу оберемо фото з рубрики UML діаграми, що відповідає моїй темі курування:
Як ми бачимо по зображенню знайдено тільки два співпадіння, при чому подібність сервіс знайшов тільки в назві рисунка і коли ми переходимо за посиланнями, ми такого ж зображення не знаходимо.
Тому першоджерелом для цього зображення можна вважати сервіс, на якому воно розміщене (а саме навчальний курс): http://www.intuit.ru/studies/courses/2195/55/lecture/1640
Розглянемо для порівняння інформацію про фото з більш популярної тематики, наприклад фото кота: https://goo.gl/S3C4KI
Результат буде кардинально відрізнятися. Сервіс в цьому випадку покаже сайти, які також користуються цим зображенням.
3. Потім підтвердимо місце, дату і приблизний час створення фото.
Для аналізу оберемо фото з рубрики UML діаграми, що відповідає моїй темі курування:
1. Для встановлення автора чи першоджерела зображення встановимо розширення Google Search by Image в браузер:
Після встановлення у нас з'являється біля фото об'єкта невеличкий фотоапарат, який буде здійснювати пошук:
В результаті пошуку можна побачити наступну інформацію:
Тому першоджерелом для цього зображення можна вважати сервіс, на якому воно розміщене (а саме навчальний курс): http://www.intuit.ru/studies/courses/2195/55/lecture/1640
Розглянемо для порівняння інформацію про фото з більш популярної тематики, наприклад фото кота: https://goo.gl/S3C4KI
Результат буде кардинально відрізнятися. Сервіс в цьому випадку покаже сайти, які також користуються цим зображенням.
2. Здійснюємо перевріку користувача, який поширює інформацію. Для цього зайдемо в навчальний курс та переглянемо його тьюторів:
Переглянемо профіль користувача:

3. Здійснимо аналіз фото на параметри створення та технічні зміни під час можливого його редагування.
Спочатку дослідимо роботу сервісу Findexif.com. Скопіюємо в навчальному курсі url зображення і вставимо його у вікно пошуку, натиснемо кнопку "Go":
Після цього ресурс повідомив, що формат зображення не відповідає їхнім вимогам, що унеможливлює його аналіз в даному сервісі.
Тим не менш, повернемося до запиту з фото котів, щоб протестувати роботу Findexif.com. Під час пошуку я зрозуміла, що краще шукати фото з наступними параметрами:
В іншому випадку сервіс не знаходить ніякої інформації по зображеннях. Результат роботи:
Тепер проаналізуємо роботу сервісу Foto Forensics, який теж забезпечує тільки роботу з фотографіями, тому моє зображення по тематиці не підходить для аналізу.
Звернемося знову до аналізу фотографій котів, обравши для аналізу те ж фото, що і для сервісу Findexif.com. Результат:
Для кращого розуміння цього виду аналізу сервіс оснащено тюторіалом (посилання виділене на скріншоті вище).
Поле метадати можна переглянути за посиланням:
http://fotoforensics.com/analysis.php?id=dd8d3d46399704963275809a0bbd243d8a494b2c.1659050
У сереедовищі також передбачено знаходження ідентичних фото пошуковими системами:
Сервіси цікаві, мені було до кінця небайдуже з ними знайомитися. На мою думку використання подібного аналізу як для куратора контенту важливе, але частіше потребу аналізу фотографій мають журналісти і ті ж самі фотографи. Набутий досвід надав нам знання, які за потреби ми зможемо використати.
Немає коментарів:
Дописати коментар